OKULUMUZ BÜNYESİNDE ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YENİ STRATEJİLER TARTIŞILIP UYGULANDI

OKULUMUZ BÜNYESİNDE ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ YENİ STRATEJİLER TARTIŞILIP UYGULANDI

Etkili Sınıf Yönetimini Oluşturan Süreçler ve Olumlu

Olumsuz Etkileyen Öğretmen Davranışlarına Yönelik Yeni

Stratejiler

Okulumuzda idare ve tüm öğretmenler ile birlikte ''Etkili Sınıf Yönetimini Oluşturan Süreçler

ve Olumlu Olumsuz Etkileyen Öğretmen Davranışlarına Yönelik Yeni Stratejiler'' konulu

toplantı Okul Müdürümüz Harun ÇAKIROĞLU başkanlığında gerçekleştirildi.

Etkili sınıf yönetimini oluşturan süreçler ve olumlu-olumsuz etkileyen öğretmen

davranışlarına yönelik yeni stratejiler üzerine yapılan toplantıda aşağıdaki başlıklara

değinilmiştir.

Sosyal bir kurum olan okul, bireyin ve toplumun eğitim ihtiyacının karşılanması için

oluşturulmuş organize ve formal bir örgüt olarak olarak karşımıza çıkar. Okul denilince de ilk

akla gelen şey çoğu kez sınıftır, Sınıf ise belli bir yerde toplanarak, bir ya da birkaç

öğretmenin gözetim ve yönetimi altında ders gören öğrenci kümesi biçiminde tanımlanabilir.

Tanımdan da anlaşıldığı gibi sınıf, öğretmen tarafından yönetilmesi gereken formal bir

örgüttür. Burada da karşımıza sınıf yönetimi çıkmaktadır. Sınıf yönetimi eğitim yönetiminin

en temel basamağıdır.

 Sınıf yönetimi nedir? Sınıf nasıl yönetilir? Neden sınıf yönetimi?

 Sınıf yönetimi ne değildir

 Neden bazı öğrenciler sürekli teneffüs olmasını isterler?

 Sınıfta ortaya çıkan önemli olaylara ilişkin anekdot tutulmalı. Derse başlamadan önce

tahtanın bir köşesine , konu ile ilgili sorular yazmak.

 Öğretmen öğrenci sorunlarının çözüleceğine inanmalı ve bunun için vakit ayırmalıdır.

Belli öğrencilere özel ilgi göstermekten sakınılmalı Öğretmen öğrenci sorunlarının gizliliğine

saygı duymalıdır.

 Dönem başında yönetim ilkeleri oluşturulmalıdır. Uygun davranışa ilgi gösterilmeli ve sınıfta

iyi niyet oluşturulmalı.

 Sınıf kurallarının nedenleri açıklanmalıdır

 Öğrencileri ceza ve not ile tehdit edilmemelidir.

 Büyük boyutta uygunsuz davranış , özel toplantı yada danışma yoluyla düzeltilmeye

çalışılmalıdır.

 İstenen davranışı sergileyen öğrenci mutlaka görülmelidir.

 

Öğrencinin yeri değiştirilebilir.

Olumsuz öğretmen tutum ve davranışları;

Kaba ve düşüncesiz olmak. Öğrenci ayrımı yapmak

Ders ve sınıf amaçlarını öğrencilere anlatmada başarısız olmak

Ezbere dayanan öğrenme ve ölçmeye fazla yer vermek.

Derse geç gelmek ve derse başlayamamak.

Neşeli, mutlu ve kendine güvenli olmamak. Öğrencileri tanımamak ve hepsinin derse

katılımını sağlayamamak.

 Öğrencilere çok kaba davranmak , bağırarak konuşmak , kontrolü kaybetmek.

 Öğrencileri birbirleri ile karşılaştırmak

"Ben öğretmenim siz öğrencisiniz kararları ben veririm" havası yaratmak.

Öğrencilerle ilgili bütün kararları öğrencilere danışmadan almak.

Öğrencilerden kapasiteleri üzerinde beklentiye girmek.

 Öğrencilerin ilgi ve yeteneklerini göz önünde bulundurmama herkesten aynı performansı

bekleme.

 

Sınıfta yaşanan sorunları diğer zamanlara , taşıma. Kendi sorunlarını , özel hayatını , sınıfa

taşıma ve kendinden çok bahsetme.

Teknolojik gelişmeleri ve yeni yöntem ve teknikleri takip etmemek

 

Derse girerken öğrencilerin ruh hallerini ve sınıf atmosferini göz önünde bulundurmamak.

Öğrenci velileri ile iletişim kurmama ,ev ziyaretlerinde bulunmama

Öğrencilerden istenen davranışların neden istendiğini açıklamamak.

Ses yükseltmek , esnemek, "burada benim sözüm geçer , " son sözü söyleme de ısrar.

 Ödev vermiş olmak için ödev vermek " madem susmayacaksınız bu cümleyi elli defa yazın."

 Bir öğrenci için en olumsuz etken onun birey olduğunu , hakları olduğunu kabul etmemek ve

ona sevgi ile yaklaşmamak başlıkları üzerinde bilgilendirme yapılmıştır.

02.05.2023 135

02-05-202302-05-202302-05-202302-05-202302-05-202302-05-202302-05-2023